Os mais pequenos no carvalhal

English

My volunteering experience with Montis has so far, been a varied one, in regards to both my
daily duties and also to the people I have been able to work alongside. I have had the
opportunity to work with another Life Volunteer Escapes organisation for a week (Plantar uma Árvore) and also to work with members of the community in wider participation projects and volunteering.


One such community activity was with a local school. The activity was carried out over the
afternoon of 6th February with a group of 10-12 year olds and with the aim of allowing the young people to connect to nature, have fun, and learn about conservation in the process.
We chose to take them to Vermilhas, a property where much of the oak forest was burnt during the 2017 fires.
Luckily, the oaks have found a way to recover and many of the trees are undergoing natural regeneration. To boost the process and create stronger, more resilient trees, pruning is useful. It  was decided that Montis could teach the youngsters about the basics to support natural regeneration by pruning, and they could then prune in small groups, with the guidance of myself and the other volunteers.


The young people arrived to the field in high spirits, excited to have a change of scenery from
the classroom. They were engaged with the activity and they enjoyed exploring the property
with their friends and giving pruning a go. It was great to see the new generation learning about
environmental issues and to see the energy and positivity that they brought to the day.


The feedback we received from the youngsters and their teachers following the activity was positive.
Hopefully the youngsters we interacted with were inspired to spend more time in, and
appreciate nature, as well as to grow up to become environmentally-conscious individuals.

Lauren Duffy


Português (traduzido)

Até agora a minha experiência de voluntariado na Montis tem sido bastante diversa, tendo em conta as minhas tarefas diárias mas também com as várias pessoas com quem tenho trabalhado. Tive a oportunidade de trabalhar com outra associação parceria no LIFE VOLUNTEER ESCAPES por uma semana (Plantar uma Árvore) e também de trabalhar com membros da comunidade noutros projectos e voluntariados.

Uma das actividades abertas à comunidade foi uma escola local de Vouzela. A actividade, aconteceu durante a tarde de 6 de Fevereiro, com um grupo de jovens de 10 a 12 anos e tinha o objectivo de conectar os jovens com a Natureza, divertirem-se e aprender sobre a conservação da Natureza. Escolhemos levá-los até ao Carvalhal de Vermilhas, às propriedades em que grande parte do carvalhal foi queimado nos incêndios de 2017.
Felizmente, os carvalhos encontraram uma forma de recuperar e a maioria das árvores estão a regenerar naturalmente.

Para acelerar este processo e tornar as árvores mais fortes e resilientes, as podas são úteis. Decidimos que a Montis poderia ensinar aos mais jovens sobre os básicos da condução da regeneração natural através de podas, e assim depois poderiam juntar-se em pequenos grupos e com a minha ajuda e dos outros voluntários tentar algumas podas.

Os jovens chegaram ao terreno com grande energia, entusiasmados por terem uma mudança de cenário da sala de aula. Envolveram-se na actividade e desfrutaram de explorar a propriedade entre amigos e de experimentarem as podas.

Foi muito bom ver a nova geração a aprender sobre problemas ambientais e ver a energia e positivismo que trouxeram consigo nesse dia. O retorno que recebemos dos mais jovens e dos professores depois da actividade foi bastante positivo.

Espero que os jovens com quem interagimos tenham ficado inspirados para passar mais tempo na Natureza e especialmente apreciá-la bem como crescer como individuos conscientes do ambiente.

Lauren Duffy

Comentários